Je klanten een consistente merkbeleving en een naadloos op elkaar aansluitende winkelervaring bieden? Lees in deze blog hoe je omnichannel retail kan inzetten.
Leg de focus op je klant met Omnichannel Retail en bied je klant een omnichannel ervaring. Ons omnichannel retail systeem helpt je om klanten te bedienen met de informatie en aanbiedingen die op dat moment passend zijn.
Je klant bedienen over elk kanaal
Laten we beginnen met een voorbeeld. Stel je eens het volgende voor:
Je potentiele klant zit ’s avonds op de bank op zijn mobiel op Facebook te kijken. Daar liket en deelt hij een gesponsord bericht van een bepaalde grasmaaier in je webshop.
Twee dagen later komt die klant in jouw winkel en ontvangt automatisch de melding op zijn mobiel dat die specifieke grasmaaier op dat moment in de winkel voorradig is met de daarbij geldende prijs of aanbiedingsprijs.
Na aanschaf krijgt de klant spaarpunten die hij via zijn tablet of mobiel kan bekijken en zelfs de factuur van de aankoop van de grasmaaier kan hij online inzien. Handig voor de klant; alles bij elkaar en hij hoeft geen prints te bewaren.
Dát is toch een ultieme omnichannel ervaring! En het lijkt misschien ver gaan en heel ingewikkeld, maar het is allemaal te realiseren. Wij zijn expert op het gebied van Retail en implementatie van retailsystemen. Implementatie van ons Omnichannel Retail systeem helpt je bij het realiseren van omnichannel dromen.
Klanten willen service en vrijheid. In je winkel verwacht je klant dat alle informatie snel bereikbaar is. Is deze fiets er ook een maatje kleiner en in blauw? Is die dan ook ter plaatse voorradig of in een ander filiaal in de buurt? Vragen die snel beantwoord moeten kunnen worden, zonder dat een medewerker eerst het systeem moet doorzoeken en dan naar andere filialen moet bellen voor voorraadinformatie.
Een Point-Of-Sale (POS) systeem helpt bij het verstrekken van bepaald informatie aan de retailer. Het omnichannel bereikbaar maken gaat nog een stap verder. Hierbij kan niet alleen de retailer, maar ook de klant direct informatie opzoeken en inzien.
Voorraadinformatie
In een webshop is het aanbieden van voorraadinformatie van belang om geen producten te verkopen die je niet kunt leveren. Dat zal de klanttevredenheid in elk geval geen goed doen. Daarbij verwachten klanten in de winkels ook informatie over de voorraad te kunnen vinden. Verschillende winkels werken dan ook met informatiezuilen die mede dit doel dienen. Het is echter inmiddels ook al mogelijk om je klant deze informatie te bieden via een app, zodat hij altijd en overal kan nakijken of een bepaald product voorradig is bij een bepaald filiaal.
Afrekenen
Om je klant optimaal te kunnen bedienen wil je het je klant zo gemakkelijk mogelijk maken. Zeker bij het afrekenen van je producten. Hierbij kun je kiezen voor gebruik van tablets door je medewerkers of mobiele kassa’s, waarbij de order ingegeven wordt en een verkooptransactie tot stand komt. Via mobiel betalen of via je vaste kassa kun je de transactie afronden.
Loyalty
Een klantenkaart; het zoveelste pasje in de portemonnee van je klant. Als de klant je winkel écht vaak bezoekt dan wil hij het pasje nog wel bewaren. Anders wordt de klantenkaart gebruikt om direct korting te verkrijgen en verdwijnt het pasje daarna in een prullenbak. Dat is natuurlijk niet wat je wil als retailer. In ons Omnichannel Retail systeem is een online loyaliteitsprogramma geïntegreerd. Je consument kan dan overal en via elk device de opgebouwde spaarpunten inzien en in je online of fysieke winkel zijn punten verzilveren. Dit zal dit een extra motivatie zijn om tot aankoop over te gaan.
BZTRS Agency als omnichannel Retail partner
BZTRS Agency (voorheen Abacus) biedt al sinds 1993 retailautomatisering voor individuele winkels, filiaalbedrijven en franchise organisaties. Wij verbeteren het rendement van winkels en winkelketens door het realiseren van doelgerichte Omnichannel Retail oplossingen. We helpen je om totale controle te krijgen over belangrijke processen zoals verkoop, inkoop, voorraadbeheer en assortimentsbeheer.
Uiteraard streven wij ernaar samen met onze klanten te komen tot een kwalitatief hoogstaand en passende Omnichannel Retail implementatie, waar je direct de vruchten van kunt plukken. BZTRS Agency is gedurende het gehele traject je deskundige en eerlijke partner.