Dit jaar is BZTRS Agency samen met AfterPay gestart met een onderzoeksgroep, bestaande uit e-commerce professionals, die het onderwerp Visual Commerce onder de loep nemen.
ShoppingTomorrow is hét kennisnetwerk voor digital commerce in Nederland en de organisatie die deze e-commerceprofessionals samenbrengt in een exclusief en actief netwerk. Het doel is om inzichten te leveren voor de e-commerce. Zij delen alle relevante onderzoeken over toekomstige ontwikkelingen op het gebied van businessmodellen, customer journey en technologie voor medewerkers, bedrijven en BV Nederland met iedereen. Eind vorig jaar zijn de onderzoeksgroepen van 2021 gestart en wij gaan op zoek naar het antwoord op de vraag:
“Wat is de impact van Visual commerce op consumentengedrag?”
De groep onder leiding van AfterPay en BZTRS Agency bestaat uit meer dan 30 professionals afkomstig uit grote, kleine, Nederlandse en multinational bedrijven. Er is een goede variëteit aan branches en iedereen is gemotiveerd om nieuwe inzichten te omschrijven waar alle bedrijven en professionals bij gebaat zijn.
Het visueel oriëntatie,- en koopproces ontrafelen
Toekomstige consumenten gaan steeds meer oriënteren met visuele gegevens ter versterking van eigen smaak en identiteit. Kijken en zien zijn van belang bij de oriëntatie en inspiratie naar nieuwe producten. Maar bij welke producten is dit vooral van toepassing? En wie zijn dan deze toekomstige doelgroep(en)? En als ze visueel verleid en beeldend beïnvloed moeten worden, hoe zet je dit dan om naar een aankoop? Hoe vertel je een visueel verhaal dat converteert naar een betaling? Het visueel oriëntatie,- en koopproces gaan we ontrafelen middels een onderzoek naar Visual Commerce. Om te beginnen, is er een definitie nodig. Wat is Visual Commerce nu eigenlijk? En wat is het niet? Het gebruik van deze soort commercie is nog nooit benadrukt en heeft dus geen ondersteunde definitie in de markt. Tijd om hier verandering in te brengen.
Wat is de definitie van Visual Commerce?
Na gedegen onderzoek middels een enquête onder 15.000 nieuwsbrieflezers van Shopping Tomorrow en middels een kwalitatief groepsgesprek met onze digitale experts is er een officiële definitie ontstaan voor Visual Commerce, namelijk:
“Visuele communicatie die vernieuwend, dynamisch, en interactief is met als doel te inspireren, informeren en tot aankoop over te laten gaan”.
Deze definitie gaat ons de komende maanden helpen om de persona’s, de visual customer journey, de product innovaties en multichannel strategieën te vormen. Wij zijn enthousiast naar de verdere ontwikkeling van dit prestigieuze onderzoek.
Wil jij de nieuwe inzichten van de experts op de voet volgen en alle resultaten ontvangen? Volg ons voor de komende updates over dit project op LinkedIn.