Shopware heeft recentelijk versie 5.6 van haar e-commerce platform vrijgegeven en wij hebben voor jou uitgezocht welke nieuwe en handige features erbij zijn gekomen.
1. Handmatig sorteren binnen een categorie
Wil jij specifieke producten extra onder de aandacht brengen binnen een categorie van je webshop? Met Shopware 5.6 is het mogelijk om zelf te bepalen waar een product zichtbaar gaat worden op een categorie overzichtspagina. Door het verslepen van een specifiek artikel naar een andere plek binnen de categorie, wordt het artikel op deze positie vastgezet. Hoeft het artikel niet meer bovenaan te staan? Door op het rode kruis te klikken wordt het artikel weer meegenomen in de standaard sortering.
2. Beter overzicht
Om beter overzicht te krijgen van welke e-mails er vanuit je webshop zijn verstuurd, heeft Shopware het mogelijk gemaakt om alle uitgaande e-mails bij te houden. Hiermee is het eenvoudiger geworden te bekijken welke e-mails er zijn verstuurd en kun je gemakkelijk een e-mail opnieuw verzenden, mocht een klant bijvoorbeeld een e-mail niet hebben ontvangen.
Deze functie moet handmatig worden geactiveerd, na activatie zal Shopware een jaar lang standaard de uitgaande e-mails bewaren. Deze periode is naar eigen wensen zelf te bepalen. Heb jij een Shopware shop en lijkt dit jou handig? Neem contact met ons op en dan organiseren wij dit voor je.
3. Behoud van winkelwagen na uitloggen
Een veel gestelde vraag binnen de Shopware Community: kunnen mijn klanten hun winkelwagen inhoud behouden nadat ze zijn uitgelogd? Shopware heeft eindelijk geluisterd en met versie 5.6 is het mogelijk geworden om de inhoud van het winkelmandje te bewaren nadat een gebruiker zich heeft uitgelogd uit de webshop. De volgende keer dat de gebruiker inlogt staan de al reeds toegevoegde artikelen weer in winkelwagen. Deze optie staat standaard uit en is te activeren via de basisinstellingen van Shopware.
4. Shopping World verbeteren
Ook voor de Shopping Worlds, de marketing en vormgevingsoplossing van Shopware, zijn er een aantal interessante vernieuwingen toegevoegd. Zo is het vanaf versie 5.6 mogelijk om een Shopping World alleen op de startpagina van een categorie weer te geven en niet op de opvolgende pagina’s. Dit is onder andere goed voor je Google Indexering omdat er minder dubbele content binnen de webshop komt.
Tevens is de snelheid van het laden van een Shopping World verbeterd waardoor een klant minder lang hoeft te wachten totdat een Shopping World zichtbaar wordt in een webbrowser.