1

Aanpak

Inzicht in de winkelperformance voor Zeeman

We love IT

“We zijn ontzettend blij dat we de overstap naar QlikView hebben gemaakt. Nu we beschikking hebben over interactieve rapportages gaat een wereld vol nieuwe mogelijkheden voor ons open.”

André Unkel, ICT manager Europa Zeeman

Met circa 1300 vestigingen in zeven landen in Europa is consistentie en inzicht in de juiste versie van data essentieel voor Zeeman. Door efficiënt te organiseren en door grootschalig in te kopen kan Zeeman de allerbeste prijzen bieden, en zo “Altijd scherp” zijn.

Maar Zeeman kijkt niet alleen kritisch naar producten, ook naar zichzelf. Zo blijven zij continue kritisch kijken naar alle processen om zo verbeterpunten snel op te sporen. Een nieuwe Business Intelligence oplossing bleek nodig.

Zeeman wilde graag af van statische rapportages waarbij de gegevens altijd achterhaald waren.

Resultaten

  • One point of truth voor de gehele organisatie

  • Iedereen kijkt naar dezelfde cijfers

  • Gebruikers gaan zelf aan de slag met analyses

  • IT afdeling wordt ontzorgd

Meer weten?

Frank Kuyken vertelt je er graag meer over

That's where we come in

Na een proof of concept viel de keuze op Qlik. QlikView kan namelijk razendsnel grote hoeveelheden data ontsluiten, en dit in één oogopslag presenteren in een interactief dashboard. BZTRS zette een verkoop dashboard en financieel dashboard op voor Zeeman. Het verkoop- en financieel dashboard geven beide inzicht in de winkelperformance. Dit kan van Europees niveau tot winkelniveau worden gespecificeerd. Het financiële dashboard geeft onder andere inzicht in pandhuur, personeelskosten en omzet. Het verkoop dashboard combineert deze gegevens met o.a. inzicht in omzetgegevens van productgroepen, ureninzet van medewerkers en de performance van klanten.

What's in it for Zeeman?

Gebruikers zijn vanaf nu op de hoogte van de meest recente cijfers, hebben meer inzicht en kunnen gericht sturen op financiële prestaties. Bovendien hoeven eindeloze versies van Excel niet meer de wereld rondgestuurd en wordt IT ontzorgd, omdat de gebruikers zelf aan de slag kunnen met analyses.

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn