1

Aanpak

Een merkbeleving van logo tot interieur voor LUXPA

We love IT

“De brand strategy sessie heeft ons echt inzichten gegeven en de essentie in LUXPA naar boven gehaald. We zijn veel meer dan een luxe prive wellness, wij hebben een verhaal.”

Een wellness of spa is heerlijk, maar echt ontspannen is toch lastig als je deze ervaring met onbekenden moet delen. En alternatieven, zoals privé sauna’s, missen het professionele karakter waar je eigenlijk naar zoekt. Dus wat als we het beste van beide combineren en we een luxe privé spa ontwikkelen? Een LUXPA.

Het idee was er, de (financiële) middelen georganiseerd en de naam was ook al bedacht. Nu nog een sterk beeld erbij. En met deze vraag kwamen de ondernemers achter LUXPA ook bij ons terecht: ontwikkel een logo voor ons bedrijf LUXPA.

Resultaten

  • Sterk neergezet merkverhaal

  • Geregisseerde videoshoot

  • Branding doorgevoerd tot in het interieur

  • Uitgewerkte online teksten

Meer weten?

Robert Manders vertelt je er graag meer over

That's where we come in

Maar voor onze strategie en branding specialisten is alleen een logo niet genoeg. Want als je verhaal, het fundament van je organisatie, niet helemaal duidelijk is. Zal je nooit helemaal tevreden zijn met zelfs het beste logo.

Daarom kijken we bij BZTRS Agency eerst samen kritisch naar je (merk)verhaal. Middels een brand strategy sessie, een dynamische middag met creatieve oefeningen, proberen we eerst de essentie van jouw organisatie te vangen. Tijdens de brand strategy sessie met LUXPA verlegden we de focus van wellness naar personalisatie. Zo werd de basis van LUXPA’s merkverhaal: your personal wellness experience.

Branding

Met deze basis konden onze designers aan de slag met de brandworld en vervolgens de visual identity, logo en huisstijl. Een optimale wellness experience ervaar je wanneer alle zintuigen in harmonie zijn met elkaar. Net als tijdens de Japanse theeceremonie waarbij precieze voorbereiding, uitvoering en persoonlijke aandacht centraal staan. Uit deze zintuiglijke balans hebben wij dus ook onze inspiratie gehaald.

Deze voorbereidingen kwamen allemaal samen in het logo van LUXPA, waar symmetrie, kleurstelling (salie-groen is een van de meest ontspannende kleuren) en rust de hoofdrol spelen. Dit komt ook terug in het lijnenspel van de huisstijl, deze zijn gebaseerd op herhaling en simpele patronen uit de meditatie.

Resultaten

Op basis van het sterk neergezette merkverhaal, konden we LUXPA met nog veel meer elementen helpen dan alleen een logo. Zo hebben we tijdens de bouw van de LUXPA wellnessruimtes meegedacht over het interieur en de beleving. En daarnaast ook de ontwikkeling van de online teksten op de website van LUXPA.

Tevens hebben we de fotografie en videografie georganiseerd en gecureerd, zodat ook de merkessentie duidelijk terug komt in alle beelden die je ziet. De zintuiglijke ervaring stond hier weer centraal, dus veel foto’s waarop gevoeld, geproefd en geroken wordt.

Onder het mom van full-service agency, hebben we voor de opening van LUXPA nog een studente gevonden die kon helpen met de opening van LUXPA als studieproject.

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn