1

Aanpak

Boozt van 20% in online omzet voor MyMicro Group

We love IT

“Met behulp van BZTRS Agency hebben we strategische keuzes gemaakt die bijdragen aan het vergroten van de winstgevendheid. Onze organisatie heeft echt flinke stappen kunnen zetten. Zeker de resultaten die we nu behalen vanuit online marketing zijn verbluffend!”

Michel Lieffering, CEO MyMicro Group

MyMicro Group, de overkoepelende organisatie van Replacedirect.nl en Twindis.nl, is marktleider op het gebied van van IT-onderdelen en -accessoires.

MyMicro Group gelooft in een wereld waarin zo min mogelijk apparaten onnodig worden weggegooid. Door het aanbieden van onderdelen en accessoires hoopt MyMicro Group samen met hun klanten een einde te maken aan de wegwerpeconomie. Naast de bekende merken beheert MyMicro Group zijn huismerken Yanec© en Blu-Basic©. MyMicro Group bedient hiermee de totale markt: zakelijke klanten, consumenten en wederverkopers. In Nederland, maar ook de Duitse, Franse en Belgische markt.

Met zijn grootste ambities kon MyMicro Group nog wel een extra BOOZT gebruiken. Daarom gingen wij aan de slag om MyMicro Group nog sterker in de markt te zetten

Resultaten

  • Relevante nieuwsbrieven

  • 60% meer omzet uit organische bezoeken

  • 30% groei in omzet vanuit SEA

Meer weten?

Robert Manders vertelt je er graag meer over

That's where we come in

Deze uitdagende opdracht vraagt om een echte BOOZT; een flinke wind in de rug! We gaan deze uitdaging dus ook aan met een multidisciplinaire aanpak. In de online marketing zagen we de eerste grote kansen, met deze discipline zijn we dus ook gestart.

Grote winst was er te behalen in de analyse en verdere ontwikkeling van SEO en SEA van Replacedirect.nl en Twindis.nl. Verder hebben we een nieuw e-mail marketing strategie opgezet. Ter plaatse hebben onze online marketing consultants de plannen doorgevoerd, waarmee samen met het interne team van MyMicro Group geweldige resultaten behaald zijn.

E-mail marketing voor ReplaceDirect

Allereerst wilden we de nieuwsbrieven van ReplaceDirect weer relevant maken. We hebben het aantal verstuurde e-mail campagnes verminderd en zijn in de e-mails meer focus gaan leggen op het delen van informatie, reparatie instructies en tips. Dit om ReplaceDirect meer als expert en informatiebron te laten fungeren richting de consument.

Daarnaast hebben we in samenwerking met het marketing team van ReplaceDirect een aantal waardevolle automatische e-mails ontwikkeld, zoals een verjaardagscampagne, heractivatie campagne, segmentatie campagne, product review campagne, verlaten winkelwagen campagne en verschillende cross- en upsell campagnes.

SEO voor ReplaceDirect

De webshop van ReplaceDirect bevat meer dan 800.000 producten en heeft meer dan 450.000 bezoekers per maand vanuit Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. Vanuit SEO zijn we aan de slag gegaan met om een groter deel van ons totale verkeer uit organisch verkeer te kunnen halen. Daarbij was het ook belangrijk om te onderzoeken hoe we ervoor kunnen zorgen dat Google de belangrijkste pagina’s van de website indexeert.

Dit laatste betrof vooral crawlbudget en crawlrate optimalisaties, waarmee we ervoor zorgen dat de relevantste pagina’s van de website geïndexeerd worden door Google. In nauwe samenwerking met het technische team van MyMicro Group is bepaald welke wijzigingen doorgevoerd moesten worden om dit voor elkaar te krijgen. Deze wijzigingen worden stap voor stap doorgevoerd en maken onderdeel uit van een continu lopend optimalisatieproces.

We zien nu al dat het aantal geïndexeerde pagina’s in alle landen is toegenomen. In vergelijking met vorig jaar zijn zowel het aantal bezoekers als de omzet uit organisch verkeer met 60% gestegen.

SEA voor ReplaceDirect

Door te investeren in de meest winstgevende producten en divesteren in de minst winstgevende producten binnen de SEA campagnes, wilden we tot een omzetgroei komen met het best mogelijke rendement. Return on investment werd in het SEA process dus als key performance indicator gebruikt.

De rol van onze SEA specialist was hierbij strategische begeleiding van het SEA team om bovengenoemde uitdaging samen met het SEA team te realiseren. We zijn begonnen met een aantal dashboards te maken waarmee de prestaties van de miljoenen advertentiegroepen gemakkelijk geïdentificeerd kan worden. Hier werden aggregaties toegepast zoals prestaties per land, apparaat, netwerk, productcategorie of een combinatie van deze dimensies. Samen met het SEA team hebben we vervolgens wekelijkse analyse uitgevoerd, om er vervolgens actiepunten aan te koppelen.

 

Verder hebben we een aantal innovaties in de SEA accounts toegepast. Voorbeelden hiervan zijn het gebruik van aangepaste kolommen en formules om diepere inzichten te verkrijgen in de data en tags in de website zetten om extra data te verzamelen die gebruikt kunnen worden om de SEA campagnes te versterken.

We realiseerden vanuit SEA een groei van 30% in omzet in vergelijking met het jaar ervoor. Dit zonder concessies te maken in het rendement.

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn