1

Aanpak

Keuzes maken op basis van inzicht voor Kampeerwereld Hendriks

We love IT

“Door het deep dive traject met BZTRS hebben we nu heel duidelijk welke keuzes we moeten maken op het gebied van technologie om de directie vrij te spelen van de dagelijkse uitdagingen en meer focus te leggen op de toekomst.”

Jolanda de Groote, Eigenaar

Keuzes maken

Kampeerwereld Hendriks is al lang actief in de branche en is gegroeid van een tentenmakerij tot een kampeerwinkel, die zorg draagt voor de kampeerliefhebber die compleet op vakantie wil. Een hardwerkend familiebedrijf met hart voor de zaak. Kampeerwereld Hendriks is de afgelopen jaren flink gegroeid en dat brengt ook organisatorische uitdagingen met zich mee. Zoals flinke, maar noodzakelijke, investeringen in de vervanging van de huidige winkelautomatisering. Niet alleen met als doel een toekomstbestendig bedrijf te worden, maar ook om jezelf meer vrij te spelen om weer aan je bedrijf te kunnen werken in plaats van in je bedrijf. Een adviesdocument om deze keuzes beter te maken, daar zijn onze strategen mee aan de slag gegaan.

Resultaten

  • Adviesdocument met een doelstelling die inspireert tot actie.

  • Duidelijke beleidslijnen, acties en KPI's om tot deze doelstelling te komen.

  • Inzicht in waar de organisatie en het nieuwe Retail ERP aan moeten voldoen om toekomstbestendige keuzes te maken

  • Direct impact op de organisatie en de klantervaring door Quick wins

  • Ideeën, op basis van input van de klanten, om een unieke en waardevolle klantervaring te blijven bieden.

Meer weten?

Frank Kuyken vertelt je er graag meer over

Niet werken in je bedrijf, maar aan je bedrijf

Waar houd jij je dagelijks mee bezig? En welke van deze taken zouden je medewerkers of systemen ook voor je kunnen doen (of moeten doen). We zien het vaak en herkennen het ook: een management of directie die zo druk is met dagelijkse taken dat er geen ruimte is om aan een toekomstbestendige organisatie te werken.

De sessies van het Strategie team van BZTRS zijn zo ingericht dat we je even uit de waan van de dag halen. Deze afstand zorgt voor overzicht, waardoor je goed na kunt denken over de lange termijn. Maar we gaan ook aan de slag met alle dagelijkse activiteiten, we brengen ze in kaart, herstructureren ze voor je, zodat je organisatie weer voor je gaat werken.

Van doelstelling naar actielijst

Een doelstelling voor je organisatie bepalen is best moeilijk, maar de beleidslijnen hoe je tot zo’n doelstelling moet komen zijn vaak een nog grotere uitdaging. Je moet namelijk van een abstracte denkwijze heel concreet worden. Wat gaan we precies doen (en wat gaan we niet meer doen)? Welke acties kunnen we voor wie uit zetten? En hoe meten we hoe we op koers zijn?

In het adviesdocument dat wij schrijven staan we daar uitgebreid bij stil. Ook zorgen we voor een helder actielijstje, maar ook duidelijke KPI’s waarop we kunnen meten. 2 heel belangrijke KPI’s voor Kampeerwereld Hendriks: klantervaring (te meten in reviews, maar bijvoorbeeld ook wachttijd aan de telefoon) en tijd van de directie: welke we efficiënter willen inrichten.

Verder dan functions & features, wat heeft jouw organisatie nodig?

Kampeerwereld Hendriks heeft, net als flink wat van onze andere klanten, een uitdaging rondom hun kassasysteem: Blueretail. Deze wordt binnen niet al te lange tijd namelijk niet meer ondersteund. Dus moet Kampeerwereld Hendriks overstappen naar een nieuw retail-automatisering. Niet alleen een prijzige investering, maar ook niet zonder risico. Een retail-automatisering is namelijk het hart van je organisatie. En daar mag je dus geen verkeerde keuzes in maken.

De strategen van BZTRS hebben geen inhoudelijke kennis over retail-automatisering, maar kunnen wel heel goed in kaart brengen wat de organisatie nodig heeft van de systemen. De gedragsregels van het systeem zoals wij dat graag noemen. Wat moet het systeem toevoegen aan de organisatie? Hierdoor gaan de strategen onafhankelijk te werk. Met deze gedragsregels kan Kampeerwereld Hendriks namelijk ook in gesprek met andere leveranciers. En hiermee dus verder kijken dan enkel naar functions & features.

Kampeerwereld Hendriks is op dit moment in gesprek met BZTRS voor een transitie naar RetailVista, maar kunnen met ons adviesdocument ook bij andere aanbieders gaan kijken. Wij wensen Kampeerwereld Hendriks in ieder geval heel veel succes in de vervolgstappen!

Retail ERP

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn