1

Aanpak

Nieuwe E-commerce strategie voor Kampeerhal Roden

We love IT

Bij Kampeerhal Roden

Kampeerhal Roden biedt alles wat je nodig hebt voor (kampeer)vakantie, vrije tijd en tuin. Met maar liefst 20.000 m² aan winkeloppervlakte wil Kampeerhal Roden tonen dat zij specialist zijn in outdoor benodigdheden. Na een succesvol eerste seizoen besloot Kampeerhal Roden dat het tijd was om de formule uit te breiden met een online shop en koos voor BZTRS Agency als haar nieuwe online partner. Met het buitenseizoen op komst was het de uitdaging om binnen een korte tijd een indrukwekkende webshop te lanceren met een integratie naar het backoffice systeem van de winkel. De wensen voor een omnichannel strategie werden direct in kaart gebracht en de experts van BZTRS Agency begonnen aan hun sprint.

Resultaten

  • Binnen 3 maanden live

  • Integratie met backoffice

  • Verhoogde brand awareness

  • Eerste stap in omnichannel strategie

Meer weten?

Robert Manders vertelt je er graag meer over

Omgaan met een korte implementatie tijd

De webshop moest omwille van het seizoen binnen drie maanden live staan en uitvoerig zijn getest. Er is gekozen om zo veel mogelijk bestaande technieken en templates in te zetten. Zo werd een efficiënte sprint mogelijk gemaakt. Gelukkig biedt e-commerce platform Shopware meer dan genoeg mogelijkheden voor een moderne webshop met alle functionaliteiten, responsive technologie (met name voor mobiel) en content opties voor een inspirerende online winkelbeleving.

Door een pragmatische en efficiënte aanpak is er binnen een korte periode een efficiënt en effectief IT landschap opgeleverd. Met de nieuwe omnichannel aanpak kan Kampeerhal Roden de markt beter bedienen en nieuwe doelgroepen aanboren.

Actuele koppeling met backoffice

Het kassasysteem van Kampeerhal Roden draait op een backoffice dat RetailVista heet. Dit slimme backoffice systeem zorgt voor o.a. een overzicht van alle product- en voorraadgegevens en helpt grip te houden op de inkoop en verkoop. Het is altijd verstandig om de webshop te koppelen aan een backoffice die je helpt je voorraad en leveringen onder controle te houden. Zo’n koppeling voorkomt dat je de actuele voorraad moet bijhouden na iedere offline en online verkoop. Zonder koppeling heb je meer tijd nodig voor het actualiseren van de voorraad en treden er meer fouten op.

Om de koppeling mogelijk te maken is er een synchronisatie opgebouwd door developers. Door deze synchronisatie is het mogelijk om product stamgegevens, eigenschappen en voorraad te importeren en actueel te houden in alle systemen en kassa’s op de winkelvloer.

De volgende stap, een loyaliteitsprogramma

Op dit moment wordt door BZTRS Agency gewerkt aan een loyaliteitsprogramma die geïmplementeerd is in zowel RetailVista als Shopware. Deze integratie maakt het voor klanten mogelijk om zowel in de winkel als op de webshop te sparen voor punten en deze in te leveren. Het doel is om een klantenbestand op te bouwen dat gebruikt kan worden om de klant beter te leren kenner en hen te benaderen met relevante promotionele marketing activiteiten.

Nieuwsgierig en wil je meer weten?

We love to connect

Andere cases waar we trots op zijn