Dit keer mogen we een kijkje achter de schermen nemen bij Het Goed, het is extra interessant om bij deze klant langs te gaan omdat dit een van dé eerste klanten is waarvoor we in 2015 een koppeling tussen het kassasysteem RetailVista en Business Intelligence tool Qlik hebben gemaakt. Het Goed is een Kringloopwarenhuis waar ze gebruikte spullen een tweede leven geven. Daarnaast is Het Goed een plek waar ze passend werk bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het werken met Business Intelligence geeft Het Goed inzichten waardoor de finance afdeling niet alleen sneller kan werken, maar ook nog eens alle verkoop KPI’s op 1 plek inzichtelijk zijn. Hierdoor kunnen deze eenvoudig gedeeld worden met alle filialen zodat iedereen een goed overzicht heeft van de verwachtingen en hoe goed de winkel scoort op basis van deze KPI’s. Dit leidt niet alleen tot meer betrokken medewerkers, maar ook meer initiatieven en bovenal is er één waarheid waar alle informatie staat. In plaats van talloze Excel sheets die iedereen op diens eigen computer heeft staan, is alle informatie online te vinden in de Qlik dashboards. Waar het begonnen is met een dashboard met kassagegevens is het inmiddels meer uitgebreid met onder andere een Retail dashboard, Financieel dashboard en een goederenstroom dashboard. Wat ertoe heeft geleid dat steeds meer afdelingen gebruik maken van Qlik Sense zodat Het Goed een data georiënteerd bedrijf is geworden.